• Anita Đurašinović

Investirati u ERP – da ili ne?



ERP (Enterprise Resource Planning) objedinjuje prodaju, nabavu, skladištenje primjenom ručnih terminala, računovodstvo, praćenje i planiranje proizvodnje i dr. Poduzeća u početku ne razmišljaju o kupnji ovakvog sustava, bitno je „preživjeti“. ERP je, ipak, skupa investicija. Ali, kako poduzeće raste, povećava se opseg posla i teže se organizirati. Je li Vam teško voditi svu tu evidenciju i oduzima Vam puno vremena? Tada je vrijeme za promjene.


Je li Vam teško voditi svu tu evidenciju i oduzima Vam puno vremena? Tada je vrijeme za promjene.

Ono što mnogi ne znaju je da postoje razne verzije softvera, Entry, Basic, Standard, Enterprise i druge, ovisno o broju korisnika i potrebama poduzeća.


Koliko treba materijala naručiti za proizvodnju kako bi se odvijala bez zastoja? Je li teško pratiti koje dijelove/sirovine treba naručiti za proizvodnju? Naručen je proizvod, ali ne postoji praćenje proizvodnje i nastaju kašnjenja? Od kojih dobavljača naručiti? Potrebno je imati na jednom mjestu dobavljače i njihove cijene, evidentirati promjene u cijenama, popuste na količine, koji je dobavljač najpovoljniji, odnosno vrednovati dobavljače prema rokovima isporuke, isporučenoj količini, cijenama ili reklamacijama zaprimljene robe. Što rade radnici, gdje su zastoji u proizvodnji zbog njihovog nedostatka kako bi preusmjerili radnike na taj dio? Je li otežana evidencija narudžbi kupaca, koliko su naručili, postoje li drugačije cijene za razne kupce, popusti i sl.? ERP rješenjem ova i mnoga druga pitanja su riješena.

Koliko treba materijala naručiti za proizvodnju kako bi se odvijala bez zastoja? Je li teško pratiti koje dijelove/sirovine treba naručiti za proizvodnju?

Mnogim malim poduzećima problem je, odnosno trošak, uzeti ERP jer ipak sve stignu riješiti u Excel-u, Word-u i sl. Više o izazovima Excel dokumenata možete pročitati na linku. I tako, rastom poslovanja i potreba kupaca, poduzeća uoče da im je potrebno knjigovodstvo i pronađu softver neke tvrtke, i riješeno. No, poslovi se i dalje gomilaju, teško je voditi evidenciju materijala/proizvoda na skladištu, savršena bi bila automatizacija zaprimanja, skladištenja, otpreme materijala/proizvoda i rad na mobilnim uređajima. Pronađe se nova tvrtka koja radi takav tip softvera. Otežana je evidencija u prodaji i nabavi, i pronađe se softver i za to. I tako dalje. Dok sa takvim načinom nakon nekog vremena nastane kaos, jer su svi ti programi od različitih tvrtki i međusobno nisu povezani. Troškovi za održavanje svog tog softvera budu veliki te poduzetnici zaključe kako je ERP skup i veliko ulaganje od kojeg nema koristi ako poduzeće nije veliko. Zato je bolje uzeti cjelovito rješenje i verziju softvera koja odgovara poduzeću ovisno o broju korisnika i potrebama. Jer, kao što smo spomenuli, postoje razne verzije, od Entry, Basic, Standard do Enterprise i drugih.


Zato je bolje uzeti cjelovito rješenje i verziju softvera koja odgovara poduzeću ovisno o broju korisnika i potrebama.

Web*ERPINS je cjelovito ERP rješenje kojem se pristupa putem web-a, sadrži sve potrebne module za nesmetano odvijanje Vašeg poslovanja. Sa 26 godina iskustva i slušanja brojnih potreba klijenata vezanih za proizvodnju i veleprodaju u metalnoj, drvnoj, kemijskoj i drugim industrijama te problema i potreba u uslužnim djelatnostima, vrlo dobro razumijemo Vaše potrebe i upravo za Vas je kreiran ovaj sustav. Za više informacija kontaktirajte nas na inin@inin.hr.


Web*ERPINS je cjelovito ERP rješenje kojem se pristupa putem web-a, sadrži sve potrebne module za nesmetano odvijanje Vašeg poslovanja.